Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Ureña, J., Molina, M. y Ramírez, R. (2018). 4th graders’ working on a functional context: generalization levels and influence of stimuli. En Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. y Sumpter, L.. Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 178). Umeå, Sweden: PME.

In this study we analyze the generalization levels shown by eight 4th grade Spanish students while working, during an interview, on a task based on the functional relationship x+2. The task had an inductive structure and asked about the relation between the hours of stay of a car in a parking lot and the money to be paid. At the same time we study how the stimuli made by the interviewer (e.g. suggest, summarize information, redirect, etc.) influence the manifestation of generalizations.

ISBN: 978-91-7601-902-3

Autores

  • Marta Molina

    Marta Molina es licenciada en Matemáticas (2002) y doctora en Educación Matemática por la Universidad de Granada (2007). Actualmente es profesora titular del Departamento de Didáctica de las Matemáticas y las Ciencias Experimentales de la Universidad de Salamanca. Su labor docente se centra en la formación inicial de maestros de Educación Primaria y Educación Infantil y de investigadores en Educación Matemática. Su línea de investigación prioritaria es el pensamiento numérico y algebraico. Es miembro de los grupos de investigación: a) FQM-193: “Didáctica de la Matemática. Pensamiento Numérico” (Universidad de Granada, España), b) “Una empresa docente” (Colciencias, Colombia) y “Matemática educativa” (Universidad de Salamanca,España.

    Ver todas las entradas
  • Jason Ureña
  • Rafael Ramírez

Leave a Reply