Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Sillasen, M., Valero, P. y Sørensen, S. (2012). Læreres vilkår for at udvikle en naturfaglig kultur omkring natur teknik. MONA, 2, 13-25.

Udvalgte resultater fra en empirisk undersøgelse af natur/teknik-læreres karakterisering af og holdning til forskellige samarbejdsrelationer og faktorer der kan støtte udviklingen af lokale naturfaglige kulturer på deres skole, præsenteres og diskuteres. Begrebet naturfaglig kultur i relation til natur/teknik diskuteres med den hensigt at pege på at spørgeskemaundersøgelsen giver vigtige oplysninger om lærernes opfattelse af deres egen praksis og de elementer som har betydning for at ændre lokale naturfaglige kulturer. Resultaterne viser bl.a. at natur/teknik-lærerne oftest samarbejder tæt på egen praksis med kolleger om deres natur/teknik-undervisning, at disse kolleger ikke nødvendigvis er natur/teknik-lærere, men at de opfatter samarbejdet med andre natur/teknik-lærere som vigtigst for deres undervisning.

Autores

  • Paola Valero

    Paola Valero obtuvo títulos de pregrado en Lenguas Modernas y Ciencia Política en la Universidad de los Andes, Colombia. Es doctora en Educación Matemática de la Universidad de Aalborg, Dinamarca. Ha enseñado e investigado en estas instituciones universitarias. Su investigación explora los cruces entre la racionalidad matemática y científica, la educación en matemáticas y ciencia, y la sociedad. Mediante estudios teóricos y empíricos de los procesos pedagógicos, su investigación contribuye a comprender cómo la educación en matemáticas se ha convertido en un elemento central de los procesos de inclusión y exclusión política, cultural y económica de diversas poblaciones en la sociedad moderna. Sus investigaciones son pertinentes para los profesores y los encargados de la formulación de políticas. En la actualidad, labora en la Universidad de Estocolmo en Suecia.

    Ver todas las entradas
  • Martin Krabbe Sillasen
  • Søren Chr. Sørensen

Leave a Reply