Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Mesa, V., Celis, S., y Lande, E. (2014). Teaching approaches of community college mathematics faculty: Do they relate to classroom practices?. American Educational Research Journal, 52, 117-151.

We report findings from a qualitative investigation of how 14 faculty members in the mathematics department at a community college described their approaches to teaching and contrasted those with analyses of their mathematics lessons. We characterized instructors??? teaching approaches into Traditional, Meaning Making, or Student Support and mathematical questions asked in lessons in terms of their complexity as either novel or routine. There is close alignment between how instructors describe their approaches to teaching and how they enact them in their classroom talk, but we found it difficult to differentiate instructors??? approaches when considering the complexity of the mathematical questions asked. Beyond attending to teaching approaches, increasing the complexity of questions that instructors ask might improve students’ opportunities to learn.

Autores

  • Vilma María Mesa

    Vilma Mesa es profesora de Educación y Matemáticas en la Universidad de Michigan, y profesora asociada en el Centro para el Estudio de la Educación Superior y Post-Secundaria de la Universidad de Michigan. Investiga el papel que juegan los recursos en el desarrollo de la experiencia en la enseñanza de las matemáticas en licenciatura, específicamente en los colegios comunitarios y en las aulas de aprendizaje basadas en la investigación. Ha publicado más de 60 artículos y capítulos de libros sobre Educación Matemática y ha recaudado más de 3,5 millones de dólares en fondos federales para apoyar su trabajo. Antes de su carrera en educación, Mesa fue programadora de sistemas para el ministerio de finanzas de Colombia y para el distrito de Bogotá, y asesora de sistemas informáticos para una gran empresa de construcción en Colombia. Es licenciada en ciencias informáticas y matemáticas por la Universidad de los Andes en Bogotá, Colombia, y tiene una maestría y un doctorado en Educación Matemática por la Universidad de Georgia.

    Ver todas las entradas
  • S. Celis
  • E. Lande

Leave a Reply