Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Ureña, J., Ramírez, R. y Molina, M. (2019). Representations of the generalization of a functional relationship and the relation with interviewer’s mediation. Infancia y Aprendizaje, 42(34), 1-21.

The ability to generalize and represent the generalization exhibited by eight fourth-grade students was analyzed in this descriptive study, designed around a semi-structured interview involving a task based on the linear functional relationship y=x+2. The relation of the interviewer’s mediation on students’ representations of generalization was determined on the grounds of students’ interaction with her. Four forms to represent the generalization of a functional relationship were defined. The findings confirm the importance of mediation in helping students strengthen their ability to recognize, represent and generalize functional relationships.

ISSN: 0210-3702

Autores

  • Marta Molina

    Marta Molina es licenciada en Matemáticas (2002) y doctora en Educación Matemática por la Universidad de Granada (2007). Actualmente es profesora titular del Departamento de Didáctica de las Matemáticas y las Ciencias Experimentales de la Universidad de Salamanca. Su labor docente se centra en la formación inicial de maestros de Educación Primaria y Educación Infantil y de investigadores en Educación Matemática. Su línea de investigación prioritaria es el pensamiento numérico y algebraico. Es miembro de los grupos de investigación: a) FQM-193: “Didáctica de la Matemática. Pensamiento Numérico” (Universidad de Granada, España), b) “Una empresa docente” (Colciencias, Colombia) y “Matemática educativa” (Universidad de Salamanca,España.

    Ver todas las entradas
  • Jason Ureña
  • Rafael Ramírez

Leave a Reply