Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Garcia, M. y Romero, I. (2009). The influence of new technologies on the evolution of learning and attitudes towards mathematics in secondary students. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(1), 369-395.

The present article is part of a study carried out with Secondary School students in Mathematics class. Our research interest lies in exploring the influence of using ICT (Information and Communication Technology) on students’ attitudes and on how they learn mathematics, as observed when they are solving contextualized problems. This is a collaborative study between a Secondary School teacher and a University professor, following an action-research methodology. The triangulation of data collected through different instruments reveals that use of ICT in the classroom helped to improve attitudes and numerical learning in a large percentage of the students who participated in the experiment.

Autores

  • Isabel Romero

    Isabel Romero es licenciada en Matemáticas por la Universidad de Granada y doctora en Matemáticas (programa de doctorado Didáctica de la Matemática) por la Universidad de Granada. Su tesis doctoral, dirigida por el Dr. Luis Rico Romero, lleva por título “La introducción del número real en enseñanza secundaria”. Actualmente es profesora titular en la Universidad de Almería, donde imparte docencia en el grado de Maestro de Primaria y en Máster de formación de profesores. Ha sido tutora y formadora en MAD. Ha dirigido una tesis doctoral y varios trabajos de fin de Máster a profesores de matemáticas en ejercicio. Es autora de artículos de investigación relacionados con la temática de su tesis, la enseñanza y aprendizaje de la Geometría en entornos tecnológicos, y el Aprendizaje Basado en Proyectos en matemáticas. Es coautora de manuales para formación de profesores.

    Ver todas las entradas
  • M. Garcia

Leave a Reply