Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Mesa, V. (2012). Achievement goal orientation of community college mathematics students and the misalignment of instructor’s perceptions. Community College Review, 40(1), 46-74.

This study reports on the results of a survey of achievement goal orientations administered to a sample of 777 students enrolled in remedial and college-level mathematics courses at a community college. Results indicate that students’ achievement goal orientations are consistent with adaptive learning patterns: Students are interested in developing competence, expect and believe they can handle challenging work, avoid self-handicapping behaviors, and exhibit a positive mathematics self-concept. However, interviews with faculty members teaching the courses in which the students were enrolled revealed that instructors had a more negative perspective. This discrepancy suggests that instructors might not be taking advantage of the high confidence and motivation to learn that their students bring to the mathematics classroom.

DOI: 10.1177/0091552111435663

Autor

  • Vilma María Mesa

    Vilma Mesa es profesora de Educación y Matemáticas en la Universidad de Michigan, y profesora asociada en el Centro para el Estudio de la Educación Superior y Post-Secundaria de la Universidad de Michigan. Investiga el papel que juegan los recursos en el desarrollo de la experiencia en la enseñanza de las matemáticas en licenciatura, específicamente en los colegios comunitarios y en las aulas de aprendizaje basadas en la investigación. Ha publicado más de 60 artículos y capítulos de libros sobre Educación Matemática y ha recaudado más de 3,5 millones de dólares en fondos federales para apoyar su trabajo. Antes de su carrera en educación, Mesa fue programadora de sistemas para el ministerio de finanzas de Colombia y para el distrito de Bogotá, y asesora de sistemas informáticos para una gran empresa de construcción en Colombia. Es licenciada en ciencias informáticas y matemáticas por la Universidad de los Andes en Bogotá, Colombia, y tiene una maestría y un doctorado en Educación Matemática por la Universidad de Georgia.

    Ver todas las entradas

Leave a Reply