fbpx Skip to main content
search

Conoce los destacados del 2023


Gómez, P. (1999). “una empresa docente”: A Teaching Enterprise. The Mathematics Educator, 9(2), 37.

“una empresa docente” is a research center in Mathematics Education of the University of los Andes, in Bogotá, Colombia. It was created ten years ago, and it is now part of Science Faculty of the University. Its mission is to support the process of improvement of the teaching and learning of school mathematics in the country through the empowerment of the Colombian system of Mathematics Education. This process of empowerment is envisaged as a process of change of the different actors involved in the process: teachers, administrators and institutions, through the implementation of reflexive innovations at the curriculum level. In order to attain this mission, “una empresa docente” has four main strategic areas of work: curriculum innovation, research, teacher training and infrastructure development.

Autor

  • Pedro Gómez

    Pedro Gómez es licenciado en Matemáticas e Ingeniero Industrial de la Universidad de los Andes, en Bogotá, Colombia; obtuvo un Master of Arts en Economía en The University of Kent at Canterbury, Inglaterra, un Master of Science en Lógica y Método Científico en The London School of Economics, Londres y un Diplome d’Etudes Approfondies en Sociología en la Universidad París III, París. Es doctor en Matemáticas (especialidad Didáctica de la Matemática) de la Universidad de Granada, España.Actualmente es profesor visitante de la Universidad de los Andes, director de UED (“una empresa docente”), director del proyecto Funes, director de la maestría en Educación Matemática y de las especializaciones virtuales en Educación Matemática para profesores de primaria, y secundaria y media, en la Universidad de los Andes, y colabora como profesor e investigador en la Universidad de Granada. Pedro Gómez es autor de varios libros de texto de matemáticas y de didáctica de la matemática. Ha publicado diversos artículos en revistas internacionales. Su principales áreas de trabajo son la formación de profesores de matemáticas y la construcción de la comunidad de Educación Matemática en Iberoamérica.

Leave a Reply