Skip to main content
search

¡Participa en el Foro EMAD 2024!


Ayala-Altamirano, C. y Molina, M. (2018). Representation of indeterminate quantities in functional contexts by third grade students. En Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. y Sumpter, L.. Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 16-16). Umeå, Sweden: PME.

This research is part of a broader project, based on the proposal of early algebra, the main purpose of which is to explore the algebraic abilities displayed by primary school students in tasks involving a functional relationship. Our goals in this communication are two. First, to describe how third-grade students represent indeterminate quantities when expressing functional relationships. Second, to illustrate how students make use of the letter in such representations when this one is proposed as a representation for the independent variable of the function.

ISBN: 978-91-7601-902-3

Autores

  • Marta Molina

    Marta Molina es licenciada en Matemáticas (2002) y doctora en Educación Matemática por la Universidad de Granada (2007). Actualmente es profesora titular del Departamento de Didáctica de las Matemáticas y las Ciencias Experimentales de la Universidad de Salamanca. Su labor docente se centra en la formación inicial de maestros de Educación Primaria y Educación Infantil y de investigadores en Educación Matemática. Su línea de investigación prioritaria es el pensamiento numérico y algebraico. Es miembro de los grupos de investigación: a) FQM-193: “Didáctica de la Matemática. Pensamiento Numérico” (Universidad de Granada, España), b) “Una empresa docente” (Colciencias, Colombia) y “Matemática educativa” (Universidad de Salamanca,España.

    Ver todas las entradas
  • Cristina Ayala-Altamirano

Leave a Reply