Gómez, P. (2009). Mathematics Educators’ Activities and Knowledge. En D. Ball y R. Even. The professional education and development of teachers of mathematics. The 15th ICMI Study (pp. 103-104). Dordrecht: Springer.

Teacher educators are important in mathematics teacher education. They are responsible for designing and developing mathematics teachers’ learning experiences. Research in mathematics education is beginning to recognize the relevance of exploring and reflecting on mathematics teacher educators’ activities and knowledge. That is why this topic is included in this book, even though there were no papers on the subject from the study conference participants. The theme is organized in four papers referring to different aspects of mathematics teacher educators’ roles, knowledge, and learning.

• Pedro Gómez

Pedro Gómez es licenciado en Matemáticas e Ingeniero Industrial de la Universidad de los Andes, en Bogotá, Colombia; obtuvo un Master of Arts en Economía en The University of Kent at Canterbury, Inglaterra, un Master of Science en Lógica y Método Científico en The London School of Economics, Londres y un Diplome d’Etudes Approfondies en Sociología en la Universidad París III, París. Es doctor en Matemáticas (especialidad Didáctica de la Matemática) de la Universidad de Granada, España.Actualmente es profesor visitante de la Universidad de los Andes, director de UED (“una empresa docente”), director del proyecto Funes, director de la maestría en Educación Matemática y de las especializaciones virtuales en Educación Matemática para profesores de primaria, y secundaria y media, en la Universidad de los Andes, y colabora como profesor e investigador en la Universidad de Granada. Pedro Gómez es autor de varios libros de texto de matemáticas y de didáctica de la matemática. Ha publicado diversos artículos en revistas internacionales. Su principales áreas de trabajo son la formación de profesores de matemáticas y la construcción de la comunidad de Educación Matemática en Iberoamérica.